Helgen

Hallå där! Hur är läget? Med mig är det finnemang. Har under kvällen haft Henrics familj här på middag. Henric lagade köttfärslimpa med brieost, potatismos och brunsås. Allt på egen hand. Duktiiig! Till efterrätt blev det pannacotta. Allt var så sjukt gott! :-) 
 
I fredags var vi faktiskt på middag hos Henrics föräldrar. Henrics farbror och hans familj var också med. Där bjöds det på potatis, sallad och fläskkotlett. Till efterrätt blev det, eh, vet inte vad man kan kalla det. Tårta? Maräng, vaniljvisp, grädde/glass och bär bestod den av. Hur som så var det jättegott!
 
Here you go! 
 
Vi satt uppe till sent på natten och pratade om allt möjligt. Jag och Henric la oss runt två och delade på en 90-madrass haha. Något varmt och trångt va haha. Några timmar senare bjöds det på jättegod frulle och sedan åkte jag och Henric in till stan. Jag skulle på ansiktsbehandling hos min hudterapeut och Henric träffade en kompis så länge. Efter det blev det MAX. Så den här helgen har bjudit på mycket gottigott och goa stunder!
 
 

Planties

Hej o hå! Läget? Med mig är det bra, är helt slut i huvudet efter att ha spelat LoL i x antal timmar haha. Ska slagga snart men vill visa vad som har gjort vår balkong något finare och mysigare. 
 
Tadaaa!! Gurka, tomat, persilja, basilika och gräslök.  Henric går ut och tittar till dem som om de vore bebisar haha. Tackar mamma för hjälpen! 
 
Dessutom åt jag en grymt god middag igår. Lax i ugn med fetaosttäcke, mmmh! Bästa. 
 
Nu ska jag tvätta ansiktet, ta en hutt Aloe Vera Gel och sedan glo på South Park med Henric. 
Peace! 

Aloe Vera

Igår kväll var jag och mamma på en presentation hos Forever Beauty där vi fick testa hudvård, ansiktsvård och nya makeup-serien Flawless by Sonya! Aloe Vera är grundämnet i hudvården och ansiktsvården. Jag har länge använt deras Face & Hand Soap som funkar jättebra som sminkborttagning och sminkborstrengöring. Så det var verkligen jättekul att se och känna på fler produkter, samt sminket! Jag fick med mig lite schyssta grejor. 
 
Avocado Face & Body Soap fick jag som en gåva för att jag tog med mig en person. Luktar jääättegott! Måste köpa mig en tvålkopp... Forever Aloe Lips (45 :-) är ett helt fantastiskt och underbart läppbalsam! Doftar sjukt gott och ger jättefin glans. Mycket vårdande. Och vad innehåller den stora gula dunken då? Jo, färskpressad Aloe Vera Gel (290 :-). Jag tar ca 30 ml (två matskedar) på morgonen och på kvällen. Denna gel är bra för hud och slemhinnor, håller magen i form genom att skapa balans mellan bakterier. Den ökar även upptaget av vitaminer och antioxidanter. Alltså ett naturligt kosttillskott. Jag återkommer mer om denna om några veckor! Den smakar i alla fall något surt men fräscht och gott. Det bästa med Forevers produkter är att om jag inte är nöjd så får jag pengarna tillbaka - även om jag har använt upp hela produkten. Är astaggad på att använda dessa produkter och införskaffa massa annat skoj! 

De senaste dagarna

Åh vad det känns som att dagarna bara rusar förbi utan att jag gör någonting vettigt. Vill få ett jobb och få tillbaka lite rutin! De kommande bilderna får berätta lite! 
 
Igår hade jag i alla fall en fullspäckad dag! En väldigt bra sådan. På förmiddagen åkte jag och träffade Victoria (en klasskompis från gymnasiet) som är ordförande i Uppsala för Sveriges Esportsförbund. Hon är medlem i Unga Örnar som är en ungdomsorganisation. De har sparkat igång ett projekt inom e-sport som i princip handlar om att få ihop så många tjejer som möjligt som gillar att lira. Eftersom det är så mansdominerat i spelvärlden så vill de få fram tjejerna mer. Så igår samlades jag, Victoria och några andra tjejer för att snacka ihop oss lite och spela! Det kom även förbi en journalist så i slutet av maj kommer vi vara med i tidningen. Askul! :-) Det snackas även om att vi ska dra till Birdie i slutet av månaden som hålls i Uppsala. Mot kvällen åkte jag hem till mamma och pappa för att kolla på Eurovision. Jag är egentligen väldigt ointresserad av det men kvalitetstid med familjen skadar ju aldrig! Kom hem igen runt halv tolv och gosade då ner mig bredvid Henric. Guld! 
 
Åkte till stan med mamma och shoppade lite. Vi köpte med oss sushi som vi sedan åt ute på balkongen. Mys! 
 
Vi åkte ut till mormor & morfar för att hjälpa till med gräsklippning, krattning osv. Henric och en av mina lillkusiner. Kärlek! 
 
Köpte dessa godingar som jag har längat efter, som fan. Från Bianco. 
 
Bild från igår. Låg i päronens säng och gosade med sötfisarna! 
 
Så, detta får väl sammanfatta den senaste veckan/veckorna. Och se där, jag får ju ändå saker gjorda även fast det inte känns så haha :-). Nu ska jag lägga mig och titta på South Park med Henric. 
 
Peace! 

Maj

Tjo! What's up? Jag har just röjt undan en del i lägenheten och lyssnar nu på Joan Jett. Så nu ser det så tjusigt ut! Kan tänka mig att många fortfarande ligger bakis efter Valborg haha. Själv så tog jag det riktigt lugnt tillsammans med Henric. Vi köpte hem lite dricka och lite skitmat! :-) Gick finfint det med. 
 
Idag gick jag upp ca 06.15. Say what? Jorå! Henric skulle till jobbet och jag kände mig pigg så jag tänkte att vafan, jag kan lika gärna gå upp. Drog till gymmet runt halv åtta och kom hem runt halv tio. Köttade på i nästan två timmar. Jädrar så bra det gick! På fredagar kör jag ben/rumpa men orkade även lite mage också. Så i några timmar nu har jag städat, lyssnat på musik, tittat på tv, strosat omkring. Har även planerat att baka muffins till imorgon. Jag, Henric, mamma och kanske brorsan ska ut till mormor & morfar och hjälpa till litegrann. Tänkte att jag kanske kan raffa åt mig lite vuxenpoäng haha. Det här är en bra och produktiv dag! 
 
Sjukt good smoothie som jag mixade ihop häromdagen. Mjölk, havtorn, hallon och mango. 
 
 
 

RSS 2.0